Корисні підказки, цікаві вправи й ігри для дошкільнят

2022-04-05

Вітаємо!

Платформа розвитку дошкільнят НУМО – це ваш помічник у спілкуванні з дитиною у віці 3-6 років удома або в садочку з вихователями.

Тут зібрано корисні підказки, цікаві вправи й ігри, які допоможуть дошкільнятам щодня опановувати важливі навички для подальшого розвитку.

Перейшовши за посиланням https://numo.mon.gov.ua/ , виберіть навичку, яка вас цікавить, і ознайомтеся з нею детальніше. Для кожної навички є 10 порад про те, як її розвинути.

Навички дошкільняти

Я та дорослі

Взаємодія з дорослими

Взаємодія та позитивне спілкування з дорослими – батьками, вихователями й іншими дорослими, яких дитина зустрічає за межами сім’ї та садочка.

Я та відчуття

Сенсорний розвиток

Розвиток органів чуття (зір, слух, смак, нюх, дотик), що формують уявлення про зовнішні властивості предметів (форму, колір, розмір тощо).

Я та творчість

Креативність

Контакт із творчим потенціалом, розвиток під час гри, інтеграція сигналів від усіх каналів відчуттів, реалізація дитиною своєї активності, самостійності, творчої ініціативи; прагнення вибирати на власний розсуд; формування шляхів та засобів досягнення цілей і намірів, реалізація своїх потреб й інтересів.

Я та емоції

Емоційна компетентність

Здатність проявляти й розрізняти емоції – як власні, так і іншої людини.

Я та рівновага

Саморегуляція

Уміння визначати свої емоції та коригувати поведінку залежно від ситуації.

Я та мої потреби

Самообслуговування

Здатність самостійно задовольняти свої життєві потреби, обслуговувати себе.

Я та моя особистість

Самоідентифікація

Формування особистісного рівня спілкування («я», «моє», «ні» – слова, що свідчать про розвиток самоідентифікації).

Я та однолітки

Взаємодія з дітьми

Уміння взаємодіяти з іншими дітьми: разом гратися та виконувати завдання, обмінюватися матеріалами й іграшками, позитивно спілкуватися (говорити самому, слухати інших). Змінювати ролі й поведінку залежно від ситуації.

Я та мій вибір

Відповідальність і вміння робити вибір

Відчуття власної відповідальності, вміння робити вибір, приймати рішення й висловлювати свою думку.

Я та безпека

Безпечна поведінка

Усвідомлення правил безпечної поведінки на вулиці, у приміщенні, з незнайомими людьми.

Я та здоров’я

Здоровий спосіб життя

Знання про своє тіло та його потреби, вміння дбати про власне здоров’я (тримати дистанцію, займатися спортом, дотримуватися правил гігієни тощо), ведення здорового способу життя.

Я та слова

Мовлення

Розвиток мовлення та грамотності, зокрема засобами художньої літератури, вміння слухати оповідання чи казки.

Я та числа

Математика*

Розвиток логіко-математичних навичок, уміння рахувати й оперувати числами, просторових уявлень і розуміння часу.

Я та довкілля

Екосвідомість

Формування екосвідомості, дбайливого ставлення до природи, природних ресурсів і тварин.

Я та технології

Цифрова грамотність

Розвиток цифрової грамотності, зокрема вміння свідомо користуватись Інтернетом та іншими технологіями.

Я та світ

Громадянська свідомість

Знання про країну й місце проживання, державні символи, історію та свята, усвідомлення себе як громадянина, пізнання розмаїття навколишнього світу поза межами сім’ї.

*Глобальні навички, визначені ЮНІСЕФ та ЮНЕСКО

Кiлькiсть переглядiв: 87

Коментарi