ПЛАН

заходів «Тижня безпеки дитини» (07.12.2020-11.12.2020)

з/п

Назва заходу

Дата проведення

Відповідальні за проведення

1

Виховна година «Твоя безпека – це твоя уважність

Перший день

«День здоров’я»

Бесіди «Дорога до садочку», «Стій! Увага! Йди!»

Перегляд мультиплікаційногофільму «Уроки обережності»

Бесіда з лікарем на тему «Чим шкідливий грип. Як вберегтися від переохолодження організму

Мандрівка до країни Вітамінії.

Мета: систематизувати знання дітей про вітаміни, їх користь, правила вживання, культуру харчування; розвивати мовленнєву творчість (складання творчих розповідей), активізувати словник; розвивати творчу уяву засобами образотворчої діяльності (кляксографія «Портрет Вітамінки»).

Сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Сім'я», «Аптека» (внести до сюжету надзвичайні ситуації).

Мета: відпрацювати правильну поведінку за умов хвороби, вміти викликати швидку допомогу, не вживати ліки без дозволу дорослих. Виховувати бажання бути здоровими

Гра-драматизація казки К. Чуковського «Лікар Айболить»

Мета: збагачувати уявлення дітей про чинники здоров'я, виховувати зацікавленість, потребу у здоровому способі життя; формувати правила культури поведінки, розуміння необхідності у лікуванні та наданні допомоги хворому.

2

Дидактична гра «Аварія». навчити дітей використовувати найпростіші засоби захисту, в найкоротший термін вийти з небезпечної зони. Виховувати спритність, сміливість

Другий день

«Сам у дома»

Розповідь-бесіда «Що шкідливо».

Мета: формувати уявлення дітей про шкідливий вплив хімічних речовин на здоров’я. Учити правил поведінки під час користування термометром. Використовувати обережну поведінку в побуті

Дидактична гра «Свої-чужі».

Мета: повторити, хто є свої та чужі люди, вчити поводитись з ними, виховувати культуру поведінки та спілкування з різними людьми.

Розповідь-бесіда «Небезпечні речі».

Мета: закріпити уявлення про шкідливий вплив хімічних речовин на здоров'я та життя людини, розуміння того, що не можна гратися аерозольними балончиками (лак, освіжувач повітря, дезодорант, дихлофос, отрута для комах), ліками, градусником та інше; виховувати обережну поведінку в побуті, особливо у відсутності дорослих вдома.

Гра-моделювання «Землетрус".

Мета: дати дітям уявлення про землетрус, його можливі наслідки. Учити правил поведінки під час землетрусу. Виховувати почуття взаємодопомоги

Сюжетно-рольова гра «Лікарня».

Мета: учити дітей надання правил першої медичної допомоги, поведінки у лікарні. Розвивати зосередженість. Виховувати правила культурної поведінки, розуміння необхідності лікування

3

Дидактична гра «Добре – погано».

Мета: систематизувати знання дітей про користь та шкоду від вогню та вогнепальних засобів (сірники, електроприлади, газова плита, іграшкові вибухівки, петарди та інше); виховувати почуття обережності при користуванні ними.

Третій День

«Вогонь друг - або ворог»

Складання казки «Про двох веселих сірничків».

Мета: уточнити уявлення дітей про причини виникнення пожежі, сприяння запобіганню пожеж, що виникають від пустощів; виховувати почуття обережності, дбайливе ставлення один до одного, доброзичливість, товариськість.

Літературна вікторина (читання невеличких уривків, з творів дитячої художньої літератури, описування героїв, їх героїчних вчинків)

Мета: залучити дітей до аналізу ситуації за змістом художніх творів, до самостійного пошуку правильних дій в певних ситуаціях, повторити правила поведінки під час пожежі.

Дидактична гра «Кому що потрібно».

Мета: систематизувати знання дітей про засоби необхідні для гасіння пожежі: сокиру, вогнегасник, відро, пісок, лопату, багор (попередньо ознайомити з інвентарем протипожежного куточка дитячого садка).

4

Бесіда «Я йду до дитячого садка».

Мета: систематизувати знання дітей про рух транспорту та пішоходів, про частини вулиці та правила для пішоходів; виховувати обережність, культуру поведінки пішоходів на вулиці, почуття безпеки.

Четвертий день

«Ми - пішоходи та пасажири»

Дидактична гра «Відгадай за описом».

Мета: повторити види транспортних засобів, їх призначення; з'ясувати, чому машини швидкої допомоги, міліції та пожежної охорони мають перевагу в русі, в яких випадках та як їх викликати.

Малюнок «Колобок на міській вулиці».

Мета: закріпити знання щодо користування світлофором на вулиці та перехресті; виховувати увагу, вміння своєчасно реагувати на сигнал, дбайливе ставлення до власного здоров'я та здоров'я інших людей.

Сюжетно-рольова гра «Автомістечко».

Мета: відпрацювати моделі правильноїповедінки на вулиці, вдосконалювати навички дітей правильного користування громадським транспортом. Виховувати обачність, культуру поведінки.

Дидактична гра «Дорожні знаки».

Мета: повторити знайомі дорожні знаки попереджувального та забороняючого характеру; розвивати швидкість, пам'ять; виховувати обачність власної поведінки.

5

Екологічна вікторина «Розумники й розумниці».

Мета: повторити корисні та небезпечні рослини, їстівні та неїстівні гриби, вчити розрізняти їх у природному середовищі, правильно поводитись з ними, надавати першу допомогу у випадках отруєння;

виховувати любов до рідної природи, дбайливе відношення до її дарів, чуйне ставлення один до одного.

П’ятий день

«Екологознайко»

Дидактична гра «Стихійні лиха».

Мета: закріпити знання про небезпечні геологічні та гідрологічні природні явища та правила поведінки під час стихійних лих; формувати свідому поведінку, вміння надати першу допомогу (використати ілюстративний матеріал).

Екскурсія в природу

Мета: ознайомити дітей з проблемою забруднення навколишнього середовища; пояснити, як погіршення екологічних умов впливає на людину і живу природу; виховувати вміння правильно використовувати природні ресурси, дбайливе ставлення до природи як джерела життя.

Рухливі ігри «На риболовлі», «Рибалки та рибки», «Мисливці та зайці».

Мета: розвивати основні рухи, формувати фізичні якості: спритність, швидкість, витримку, гнучкість та інше.

Екологічна розвага

Брейн-ринг «Знавці природи» (командний конкурс дітей).

Мета: з'ясувати наявність у дітей життєво необхідних знань про природне оточення; розвивати вміння орієнтуватися у надзвичайних ситуаціях природного характеру; виховувати любов до природи,екологодоцільну поведінку в природі у дітей (ігрові вправи).

Більше матеріалу можна переглянути у вкладеннях внизу сторінки

Як організувати роботу дитячих садків на період карантину: рекомендації

До дитсадків не впускатимуть дітей та працівників із температурою вище 37,2 0С, приміщення необхідно дезінфікувати та провітрювати, а з дітьми варто проводити більше часу на свіжому повітрі. Про це йдеться у тимчасових рекомендаціях щодо організації роботи дитячих садків на період карантину через COVID-19. Рекомендації підписано Головним державним санітарним лікарем та опубліковано на сайті МОЗ.

“Дитячі садки відкриють у період адаптивного карантину, а не після його припинення, тож дітям та працівникам будуть вимірювати температуру, а приміщення будуть додатково дезінфікувати, прибирати та провітрювати. Безпека та здоров’я дітей і працівників дитсадків – наш головний пріоритет”, – розповіла т.в.о. Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.

При вході до закладу дошкільної освіти працівники та діти мають проходити температурний скринінг. Також протягом дня, щонайменше раз на 4 години, працівники повинні вимірювати температуру дітям. Дітей, у яких температура тіла вища за 37,2 0С та тих, у кого є симптоми гострого респіраторного захворювання, мають ізолювати та повідомити про це медпрацівника і батьків.

На вході до дитячого садка має бути облаштовано місце для обробки рук спиртовмісним антисептиком, а також нагадування для дітей та дорослих про важливість дезінфекції рук.

У період карантину в дитячих садках буде заборонено, зокрема:

використовувати багаторазові рушники, м’які іграшки та килими з довгим ворсом;

перебувати в приміщенні у вуличному взутті;

проводити заходи за участю дітей більше ніж з однієї групи;

проводити батьківські збори, крім тих, що проводять дистанційно.

На час адаптивного карантину МОЗ рекомендує:

проводити додаткові заняття щодо профілактики вірусних захворювань для дітей;

надавати пріоритет активностям на свіжому повітрі;

створити максимальну дистанцію в групі та під час харчування;

обмежити заняття, що потребують фізичного контакту або додаткового інвентаря;

розробити графік прогулянок таким чином, щоби не допустити змішування груп.

Заклади дошкільної освіти повинні забезпечити працівників засобами індивідуального захисту, проводити дезінфекцію поверхонь щонайменше раз на 2 години, вологе прибирання 2 рази на день, а також провітрювати приміщення протягом дня.

З відкриттям дитячих садків працівники дошкільних закладів мають приділяти особливу увагу дезінфекції рук та мити їх із милом або обробляти спиртовмісними антисептиками щонайменше раз на 2 години. Всі працівники повинні носити маски або респіратори протягом робочого дня.

Матеріали ЮНІСЕФ

«Рекомендації щодо відновлення роботи закладів дошкільної освіти після COVID-19»

РЕКОМЕНДОВАНІ ЗАХОДИ З ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ

Пристосування занять

• За умови доброї погоди проводьте якомога більше занять на повітрі. Дошкільнята люблять бути надворі, і наразі для них безпечніше вчитися поза приміщенням. Спробуйте адаптувати навчальну програму й викладання так, щоби заняття можна було проводити просто неба, наприклад використовуйте як навчальні матеріали вуличне знаряддя та природні об'єкти (проводьте заняття в колах, вивчайте природу тощо). Доповнюйте заняття фізичною активністю на свіжому повітрі (ігри на розвиток великої моторики, танці, спорт тощо).

• Якомога частіше провітрюйте приміщення протягом дня. Організуйте навчальний простір так, щоби між дітьми зберігалася відстань, але, водночас, не втрачалося відчуття єдиного колективу – наприклад, розмітьте місця для сидіння або стояння, використовуючи різні матеріали, на кшталт липкої стрічки, скакалок або інших позначок.

• Об’єднайте дітей у менші групи або по двоє чи троє, щоби не позбавляти їх взаємодії, але, водночас, обмежити діяльність у великій групі.

• Адаптуйте навчальну програму та застосовуйте творчі педагогічні прийоми, щоби діти в ігровій формі дізнавалися більше про пандемію (наприклад, рольові ігри, щоби допомогти дітям впоратися зі стресом і виробити стійкість до нього; використовуйте слушні нагоди, щоби допомогти дітям дізнатися про пандемію та роль, яку вони самі грають у забезпеченні громадського здоров'я).

• Урівноважуйте самостійну роботу взаємодією в малих групах. Підійдіть до цього творчо (наприклад, після виконання самостійного завдання можна попросити дітей показати свою роботу сусіду). Іграшки, матеріали, ігри та щоденні практики

• Необхідно прибрати іграшки та матеріали, які важко продезінфікувати або почистити, як-от, скажімо, м'які іграшки. Проте багато ігор і матеріалів можна залишити, якщо навчити дітей мити руки до та після їх використання. Не дозволяйте дітям брати іграшки або інші предмети до рота.

• Щоби заохочувати дітей до творчих і художніх занять, можна виділити для кожної дитини окрему скриньку з фломастерами, ножицями, олівцями та іншим приладдям, щоби дітям не доводилося ними ділитися.

• Застосовуйте рольові та рухливі ігри, у яких можна зберігати певну соціальну дистанцію, а також співи, самостійну творчу роботу тощо.

• Чудово спрацюють ігри та проекти, у яких можуть брати участь усі діти по черзі. Наприклад, придумайте спільну історію, коли кожен по черзі її продовжує, або розмалюйте стіну, щоби кожен додавав свій елемент.

• Читайте дітям вголос, залучаючи їх до процесу. Проводьте розважальні заходи для всієї групи, наприклад демонструйте лялькові вистави або вчіть нові пісні.

• Вважається, що ризик передачі вірусу через дитячі книжки та інші вироби з паперу, як-от листівки та конверти, низький. Такі предмети не потрібно додатково чистити або дезінфікувати.

• Перш ніж передати іграшку з однієї групи до іншої, помийте або продезінфікуйте її.

МОН та ЮНІСЕФ Україна рекомендують матеріали для вихователів, які можна використати у роботі з дітьми дошкільного віку:

Матеріали про те, як говорити про коронавірус із маленькими дітьми: брошура: uni.cf/2TE3JWT; відео: bit.ly/36dHGv9; вебінар для вихователів: bit.ly/36nAiNS.

Серія коротких мультфільмів про правила особистої гігієни, зокрема про миття рук, умивання, миття посуду тощо: bit.ly/36gJjbi або https://www.youtube.com/playlist?list=PLJ2-31j4oXT48JqFsFm6fSumNBjYVozcd .

Поради для батьків та вихователів “Як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку”: uni.cf/2ynpXF4.

Плакати для дітей щодо дотримання карантинних норм: https://bit.ly/2ZzyNui.

Джерело: Урядовий портал

ПЛАН ЗАХОДІВ

для усіх вікових груп

«Тиждень безпеки дорожнього руху»

1. Організація ігрової діяльності:

Рухливі ігри «Ми – пішоходи», «Кольорові автомобілі», «Світлофор», "Горобчики та автомобіль», «Літаки», «Трамвай»

Настільні ігри «Склади дорогу», «Склади автомобіль»

Дидактичні ігри «Три сигнали світлофора», «Малюнки дороги», «На чому я подорожую», «На землі, на воді, у повітрі», «Азбука дороги»

Ігри-тренінги «Заборонено і дозволено», «Допоможи Незнайкові перейти вулицю», «Заблукав на вулиці»

Сюжетно-рольові ігри: «Подорож», «Водії».

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

2. Проведення тематичних занять«Азбука автомобільних доріг», «Ми – пасажири», «Щоб не трапилось лиха». Спортивне свято "Подорожі в Країну дорожніх знаків".

Вихователі ІІ молодшої, середньої, старшої групи, інструктор з фізкультури.

3. Спостереження за транспортом, дорожніми знаками, машинами на території та за територією ЗДО, за рухом пішоходів, велосипедистів.

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

4. Читання художньої літератури: Г.Бойка «Моя вулиця», А.Іванова «Як нерозлучні друзі дорогу переходили», Н.Красоткіної «Про тисячі бід або про те, де гратись не слід»

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

5. Художньо-творча діяльність:розмальовки серій ілюстрацій «Вулиця», «Транспорт». Виготовлення іграшки «Веселий світлофор». Інсценізація «Школа Світлофора». Складання розповідей за серією картин «Випадок на дорозі». Виставка дитячих робіт.

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

6. Проведення бесіди на тему:"Безпека дорожнього руху – це життя!".

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

7. Ознайомлення батьків із ст. 20 Закону України «Про дорожній рух». Проведення консультацій для батьків"Попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку»", "Діти на дорозі"; бесід під час батьківських зборів «Безпека дітей на дорозі». Інформаційно-навчальний матеріал (поновлення).

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про дорожній рух

Цей Закон визначає правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров'я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища.

Розділ III

ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Стаття 20.Навчання різних груп населенняПравил дорожнього руху

Навчання громадянПравил дорожнього рухуздійснюється згідно зтиповими навчальними програмами, підготовленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки, погодженими з Міністерством внутрішніх справ України і центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, та затвердженими Кабінетом Міністрів України.

{Частина перша статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 5459-VI від 16.10.2012}

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки, забезпечує вивченняПравил дорожнього рухув дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах, а також підготовку і перепідготовку педагогічних працівників, діяльність яких пов'язана з навчанням громадян Правил дорожнього руху та підготовкою, перепідготовкою і підвищенням кваліфікації водіїв транспортних засобів.

{Частина друга статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 5459-VI від 16.10.2012}

Розвиток у дітей навичок безпечної поведінки на дорогах розпочинається в дошкільних навчальних закладах із трирічного віку. У загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах може проводитися навчання учнівПравил дорожнього рухуза програмами підготовки водіїв категорій A1, A, B1, B.

Міністерство внутрішніх справ України, Національна поліція, засоби масової інформації надають допомогу у проведенні профілактичних заходів і в навчанні різних груп населенняПравил дорожнього руху.

{Частина четверта статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 901-VIII від 23.12.2015}

{Стаття 20 в редакції Закону № 586-VI від 24.09.2008}

Правопросвітницький проект "Я маю право"

Указ Президента " Про оголошення в Україні 2018 року Роком реалізації правопросвітницького проекту "Я маю право!"

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 №638-р "Про реалізацію правопросвітницького проекту "Я маю право!"

Загальнонаціональний просвітницький проект "Я маю право"

Pеалізується Міністерством юстиції у співпраці з системою безоплатної правової допомоги, територіальними органами юстиції, за підтримки юридичних клінік, міжнародних донорів та партнерів.

Mета – підвищити юридичну грамотність українців та сформувати нову правову культуру в суспільстві. Це масштабна реформа правової свідомості, яка забезпечить сталий розвиток України як сучасної демократичної держави.

Одним з ключових елементів, який забезпечує реалізацію проекту «Я МАЮ ПРАВО!», є надання громадянам безоплатної правової допомоги. Це дієвий та ефективний механізм, який дає можливість захистити свої права кожному.

ПЛАН

ЗАХОДІВ З ПІДГОТОВКИ ТА ВІДЗНАЧЕННЯ

200-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ Т.Г.ШЕВЧЕНКА

Назва заходу

Форма
проведення

Термін
виконання

Відповідальний

1.

«Шляхами Кобзаря»

Створення та організація перегляду дітьми серії цифрових ресурсів

Жовтень 2013

Вихователі
груп

2.

«Іде Кобзар широким світом»

Знайомство з творами живопису Т.Г. Шевченка

Листопад
2013

Вихователі
груп

3.

«Тарасові стежки»

Виготовлення ілюстрованих альбомів

Листопад
2013

Вихователі
груп

4.

«Великому Кобзарю присвячується…»

Конкурс на кращого читця поезій Т.Г. Шевченка серед дошкільників

Грудень
2013

Вихователі груп
5-го, 6-го р.ж.,
музичні керівники

5.

«Що ми знаємо про Тараса Шевченка»

Вікторина для знавців творчості Т.Г.Шевченка серед старших дошкільників

Січень
2014

Вихователі груп
6-го р.ж.

6.

«Уклін та шана Кобзарю»

Шашковий турнір серед дошкільників закладу, присвячений 200-й річниці з дня народження
Т.Г. Шевченка

Лютий

Інструктор з фізкультури

7.















«Тарасовими шляхами»














Створення в літературних осередках груп книжково-ілюстративних виставок, присвячених
Т. Г. Шевченку

Книжково-ілюстрована виставка
(методичний кабінет)

Лютий-березень











Березень

Вихователі груп

Вихователь- методист

8.

«Живеш, Тарасе, поміж нами»

Конкурс дитячих малюнків. Виставка творчих робіт батьків та дітей закладу

Березень

Вихователь- методист

9.

«Нас єднає Шевченкове слово»

Тематичні заняття

Березень

Вихователі груп

10.

«В сім’ї вольній, новій…»

Музично-літературне свято

Березень

Творча група закладу

11.

«Віночок Кобзаря»

Літературна педгодина

Квітень

Вихователь- методист,
педагоги

12.

«Т.Г.Шевченко – співець краси рідного краю»

Інформаційні хвилинки

Протягом навчального 2013-2014 року

Вихователь- методист,
педагоги

Розробила творча група у складі: Дихно С.І., Коваленко В.О., Шумілової Л.Г., Третяк Н.П., Никитюк О.М.

Кiлькiсть переглядiв: 638

Коментарi