Більше матеріалу можна переглянути у вкладеннях внизу сторінки

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ІНФЕКЦІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ

Респіраторні хвороби

У місцях тимчасового перебування людей, особливо у холодну пору року, зростає ризик поширення респіраторних хвороб, у тому числі і COVID-19. Тому необхідно пам’ятати про основні рекомендації щодо профілактики респіраторних інфекцій:

  • люди, які перебувають у місцях тимчасового перебування, у холодну пору року мають бути забезпечені теплим одягом і ковдрами;
  • за можливості в приміщеннях потрібно проводити провітрювання хоча б тричі на день і щоденне вологе прибирання;
  • за можливості потрібно проводити скринінг (тестування, огляд медичним працівником) людей на наявність ознак інфекційного захворювання;
  • люди з ознаками гострого респіраторного захворювання мають бути відокремлені від інших та обов’язково носити засоби індивідуального захисту, зокрема маски, що прикривають ніс і рот;
  • дотримуватися правил особистої гігієни: користуватися серветками, мити руки, обробляти руки спиртовмісними антисептиками або протирати вологими серветками;
  • намагатися не торкатися руками до обличчя;
  • дотримуватися правил респіраторної гігієни: при кашлі та чханні прикривати рот і ніс серветкою або згином ліктя; відразу викидати серветку в контейнер для сміття й обробляти руки спиртовмісним антисептиком або мити їх водою з милом;
  • користуватися масками, бажано одноразовими, змінювати їх, як тільки вони стануть вологими чи брудними.

Також у місцях тимчасового перебування зростає ризик поширення вакцинокерованих інфекцій, особливо серед дітей, які не отримали курс профілактичних щеплень відповідно до Календаря. Тому за можливості перевірте статус вакцинації вашої дитини та перевірте можливість отримання пропущених щеплень на тій території, де ви зараз перебуваєте.

ЕФЕКТИВНІСТЬ ЩЕПЛЕНЬ

Найбільш дієвим заходом у боротьбі з інфекційною захворюваністю є профілактичні щеплення. Особливо це стосується керованих інфекцій. До інфекцій, керованих засобами специфічної профілактики, відносяться дифтерія, кашлюк, правець, кір, епідемічний паротит, краснуха, поліомієліт, туберкульоз.
Особливістю цих інфекційних захворювань є те, що рівні захворюваності на них безпосередньо залежать від відповідної імунізації дитячого та дорослого населення.

Прикладом успішної імунопрофілактики є ліквідація натуральної віспи, поліомієліту у всій західній півкулі, у більшості країн Європи, у Тихоокеанському регіоні, включаючи Китай. Успішність імунопрофілактики підтверджується відсутністю випадків захворювання новонароджених на правець, зниженням захворюваності порівняно з періодом до щеплень у м. Києві на дифтерію в 88,8 разу, кір - у 598,1 разу, кашлюк - у 64 рази. Слід зазначити вплив імунізації на захворювання на краснуху, яка з початку її проведення зменшилася в 13,6 рази. Щеплення дітей до одного року проти гепатиту В також позитивно впливає на захворюваність, яка останніми роками знизилася вдвічі. Наша держава турбується про здоров’я населення України - створено календар щеплень, у якому передбачена обов’язкова активна імунізація дітей проти дифтерії, кашлюка, краснухи, поліомієліту, туберкульозу та вірусного гепатиту В.

Дифтерія - захворювання, збудник якого швидко поширюється при кашлі та чханні, може викликати параліч кінцівок, проблеми з диханням, серцеві розлади та призвести до смерті.
Щеплення проти дифтерії розпочинаються в 3 місяці. Вакцинація проводиться АКДП-вакциною тричі з інтервалом 1 місяць (3, 4, 5-ий місяці). Ревакцинація - у 18 місяців (АКДП- вакциною), 6 років (АДП-анатоксином), 11, 14 та 18 років (АДП-М- анатоксином). Підлітки та дорослі, які раніше не були прищеплені або не мають даних щодо імунізації, прищеплюються АДП-М-анатоксином триразово (інтервал між першим і другим щепленням має становити 30-45 днів, між другим і третім - 6-12 місяців).
Першу планову ревакцинацію дорослих, які раніше були прищеплені, за віком та епідемічними показаннями треба здійснювати АД-М-анатоксином через 5 років після останнього щеплення. Подальші планові ревакцинації дорослих проводяться з інтервалом 10 років АДС-М-анатоксином.

Поліомієліт- це інфекційне захворювання, від якого людина не застрахована у будь-якому віці, але частіше за все хворіють діти до 3-х років. Воно починається з гострого, з лихоманкою, періоду, який через деякий час закінчується розвитком гострого в’ялого паралічу. Поліомієлітні паралічі майже завжди мають незворотний процес. Імунізація проти поліомієліту розпочинається з тримісячного віку (3, 4, 5-ий місяці). Ревакцинація - у 18 місяців та в 3, 6 і 14 років. Для щеплень застосовується оральна поліомієлітна вакцина (ОПВ). Інактивована поліомієлітна вакцина (ІПВ) може використовуватися для перших двох щеплень, а за протипоказань до ОПВ - для будь-якого щеплення. Дитина, яка вакцинована проти поліомієліту без порушень календаря щеплень і отримала загалом 4 дози ІПВ, подальшій імунізації проти поліомієліту підлягає лише за епідпоказаннями.

Кір супроводжується лихоманкою, висипаннями та симптомами, подібними до грипу. Захворювання часом може призвести до втрати слуху, запалення легень, ушкоджень мозку або навіть смерті. Кір поширюється дуже швидко та легко, при цьому діти, які не були вакциновані, хворіють у першу чергу.

Паротит викликає головний біль, лихоманку, набряки шийних та підщелепних залоз, запалення яєчок у хлопчиків-підлітків та дорослих чоловіків. Захворювання може спричинити втрату слуху, менінгіт (запалення головного та спинного мозку).

Краснуха викликає помірну лихоманку, висипи на обличчі, шиї та тулубі. Вагітні, які захворіли на краснуху, особливо в перші місяці вагітності, можуть втратити дитину або народити немовля з тяжкими вродженими вадами (із так званим «синдромом вродженої краснухи»).

Вакцинація проти кору, епідемічного паротиту та краснухи проводиться моновакцинами або тривакциною («Пріорикс», «Тримовакс») у віці 12-15 місяців. Другу дозу вакцини проти кору, паротиту та краснухи рекомендовано вводити дітям у віці 6 років також тривакциною. Особи, які не отримали своєчасно другу дозу, мають бути ревакциновані в 11 років. У віці 15 років моновакцинами хлопчикам проводяться щеплення проти паротиту, дівчаткам - проти краснухи.

Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану

(для засновників закладів, науково-педагогічних працівників ІППО, директорів та педагогічних працівників закладів дошкільної освіти)

Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану розроблені для працівників сфери дошкільної освіти.

Методичні рекомендації містять чотири розділи.

У першому розділі подано інформацію про організацію освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час дії правового режиму воєнного стану (очний, дистанційний, змішаний).

Із другого розділу можна дізнатися про організацію освітнього процесу на всіх рівнях освіти.

Третій розділ містить рекомендації щодо участі інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівників, вихователів та батьків у забезпеченні якості дошкільної освіти в умовах війни.

У четвертому розділі систематизовано корисні покликання для педагогів, батьків щодо роботи з дітьми дошкільного віку у воєнний час (повний текст можна переглянути за посиланням https://mon.gov.ua/ua/news/sergij-shkarlet-rekomendaciyi-dlya-pracivnikiv-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-na-period-diyi-voyennogo-stanu-v-ukrayini або у вкладеннях внизу сторінки).

Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях

Одним із важливих пріоритетів у діяльності закладів дошкільної освіти є забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, які на сьогодні страждають від російської воєнної агресії. А життя та здоров’я дітей – це найбільша цінність людства.

Володіти необхідними знаннями, потрібними для подальшої безпечної життєдіяльності, є важливим завданням для кожного з дорослих.

Враховуючи широкомасштабну війну російських окупаційних військ на всій території України, є велика загроза отримати враження мінами та вибухонебезпечними предметами.

Вбачаємо за доцільне проведення протягом місяця роботи з просвіти учасників освітнього процесу в закладах дошкільної освіти щодо питань мінної небезпеки і вибухонебезпечних предметів та дій в надзвичайних ситуаціях.

Головним для всіх дорослих, які опікуються дітьми раннього та дошкільного віку, повинен бути контроль за переміщенням дітей за межами будівель.

Не допускати прогулянок дітей без догляду дорослих. Обов’язково обстежувати територію, де проходять прогулянки, з метою виявлення вибухонебезпечних та підозрілих предметів. Пояснювати дітям, про небезпеку, яку несуть незнайомі предмети, покинуті іграшки тощо.

Рекомендуємо вихователям проводити з дітьми дошкільного віку роз’яснювальну роботу щодо безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності (повний текст https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/627/125/e34/627125e3412d4434578376.pdf)/

Як організувати роботу дитячих садків на період карантину: рекомендації

До дитсадків не впускатимуть дітей та працівників із температурою вище 37,2 0С, приміщення необхідно дезінфікувати та провітрювати, а з дітьми варто проводити більше часу на свіжому повітрі. Про це йдеться у тимчасових рекомендаціях щодо організації роботи дитячих садків на період карантину через COVID-19. Рекомендації підписано Головним державним санітарним лікарем та опубліковано на сайті МОЗ.

“Дитячі садки відкриють у період адаптивного карантину, а не після його припинення, тож дітям та працівникам будуть вимірювати температуру, а приміщення будуть додатково дезінфікувати, прибирати та провітрювати. Безпека та здоров’я дітей і працівників дитсадків – наш головний пріоритет”, – розповіла т.в.о. Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.

При вході до закладу дошкільної освіти працівники та діти мають проходити температурний скринінг. Також протягом дня, щонайменше раз на 4 години, працівники повинні вимірювати температуру дітям. Дітей, у яких температура тіла вища за 37,2 0С та тих, у кого є симптоми гострого респіраторного захворювання, мають ізолювати та повідомити про це медпрацівника і батьків.

На вході до дитячого садка має бути облаштовано місце для обробки рук спиртовмісним антисептиком, а також нагадування для дітей та дорослих про важливість дезінфекції рук.

У період карантину в дитячих садках заборонено, зокрема:

використовувати м’які іграшки та килими з довгим ворсом;

перебувати в приміщенні у вуличному взутті;

проводити заходи за участю дітей більше ніж з однієї групи;

проводити батьківські збори, крім тих, що проводять дистанційно.

На час адаптивного карантину МОЗ рекомендує:

проводити додаткові заняття щодо профілактики вірусних захворювань для дітей;

надавати пріоритет активностям на свіжому повітрі;

створити максимальну дистанцію в групі та під час харчування;

обмежити заняття, що потребують фізичного контакту або додаткового інвентаря;

розробити графік прогулянок таким чином, щоби не допустити змішування груп.

Заклади дошкільної освіти повинні проводити дезінфекцію поверхонь щонайменше раз на 2 години, вологе прибирання 2 рази на день, а також провітрювати приміщення протягом дня.

Працівники дошкільних закладів мають приділяти особливу увагу дезінфекції рук та мити їх із милом або обробляти спиртовмісними антисептиками щонайменше раз на 2 години.

Матеріали ЮНІСЕФ

«Рекомендації щодо відновлення роботи закладів дошкільної освіти після COVID-19»

РЕКОМЕНДОВАНІ ЗАХОДИ З ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ

Пристосування занять

• За умови доброї погоди проводьте якомога більше занять на повітрі. Дошкільнята люблять бути надворі, і наразі для них безпечніше вчитися поза приміщенням. Спробуйте адаптувати навчальну програму й викладання так, щоби заняття можна було проводити просто неба, наприклад використовуйте як навчальні матеріали вуличне знаряддя та природні об'єкти (проводьте заняття в колах, вивчайте природу тощо). Доповнюйте заняття фізичною активністю на свіжому повітрі (ігри на розвиток великої моторики, танці, спорт тощо).

• Якомога частіше провітрюйте приміщення протягом дня. Організуйте навчальний простір так, щоби між дітьми зберігалася відстань, але, водночас, не втрачалося відчуття єдиного колективу – наприклад, розмітьте місця для сидіння або стояння, використовуючи різні матеріали, на кшталт липкої стрічки, скакалок або інших позначок.

• Об’єднайте дітей у менші групи або по двоє чи троє, щоби не позбавляти їх взаємодії, але, водночас, обмежити діяльність у великій групі.

• Адаптуйте навчальну програму та застосовуйте творчі педагогічні прийоми, щоби діти в ігровій формі дізнавалися більше про пандемію (наприклад, рольові ігри, щоби допомогти дітям впоратися зі стресом і виробити стійкість до нього; використовуйте слушні нагоди, щоби допомогти дітям дізнатися про пандемію та роль, яку вони самі грають у забезпеченні громадського здоров'я).

• Урівноважуйте самостійну роботу взаємодією в малих групах. Підійдіть до цього творчо (наприклад, після виконання самостійного завдання можна попросити дітей показати свою роботу сусіду). Іграшки, матеріали, ігри та щоденні практики

• Необхідно прибрати іграшки та матеріали, які важко продезінфікувати або почистити, як-от, скажімо, м'які іграшки. Проте багато ігор і матеріалів можна залишити, якщо навчити дітей мити руки до та після їх використання. Не дозволяйте дітям брати іграшки або інші предмети до рота.

• Щоби заохочувати дітей до творчих і художніх занять, можна виділити для кожної дитини окрему скриньку з фломастерами, ножицями, олівцями та іншим приладдям, щоби дітям не доводилося ними ділитися.

• Застосовуйте рольові та рухливі ігри, у яких можна зберігати певну соціальну дистанцію, а також співи, самостійну творчу роботу тощо.

• Чудово спрацюють ігри та проекти, у яких можуть брати участь усі діти по черзі. Наприклад, придумайте спільну історію, коли кожен по черзі її продовжує, або розмалюйте стіну, щоби кожен додавав свій елемент.

• Читайте дітям вголос, залучаючи їх до процесу. Проводьте розважальні заходи для всієї групи, наприклад демонструйте лялькові вистави або вчіть нові пісні.

• Вважається, що ризик передачі вірусу через дитячі книжки та інші вироби з паперу, як-от листівки та конверти, низький. Такі предмети не потрібно додатково чистити або дезінфікувати.

• Перш ніж передати іграшку з однієї групи до іншої, помийте або продезінфікуйте її.

МОН та ЮНІСЕФ Україна рекомендують матеріали для вихователів, які можна використати у роботі з дітьми дошкільного віку:

Матеріали про те, як говорити про коронавірус із маленькими дітьми: брошура: uni.cf/2TE3JWT; відео: bit.ly/36dHGv9; вебінар для вихователів: bit.ly/36nAiNS.

Серія коротких мультфільмів про правила особистої гігієни, зокрема про миття рук, умивання, миття посуду тощо: bit.ly/36gJjbi або https://www.youtube.com/playlist?list=PLJ2-31j4oXT48JqFsFm6fSumNBjYVozcd .

Поради для батьків та вихователів “Як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку”: uni.cf/2ynpXF4.

Плакати для дітей щодо дотримання карантинних норм: https://bit.ly/2ZzyNui.

Джерело: Урядовий портал

ПЛАН ЗАХОДІВ

для усіх вікових груп

«Тиждень безпеки дорожнього руху»

1. Організація ігрової діяльності:

Рухливі ігри «Ми – пішоходи», «Кольорові автомобілі», «Світлофор», "Горобчики та автомобіль», «Літаки», «Трамвай»

Настільні ігри «Склади дорогу», «Склади автомобіль»

Дидактичні ігри «Три сигнали світлофора», «Малюнки дороги», «На чому я подорожую», «На землі, на воді, у повітрі», «Азбука дороги»

Ігри-тренінги «Заборонено і дозволено», «Допоможи Незнайкові перейти вулицю», «Заблукав на вулиці»

Сюжетно-рольові ігри: «Подорож», «Водії».

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

2. Проведення тематичних занять«Азбука автомобільних доріг», «Ми – пасажири», «Щоб не трапилось лиха». Спортивне свято "Подорожі в Країну дорожніх знаків".

Вихователі ІІ молодшої, середньої, старшої групи, інструктор з фізкультури.

3. Спостереження за транспортом, дорожніми знаками, машинами на території та за територією ЗДО, за рухом пішоходів, велосипедистів.

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

4. Читання художньої літератури: Г.Бойка «Моя вулиця», А.Іванова «Як нерозлучні друзі дорогу переходили», Н.Красоткіної «Про тисячі бід або про те, де гратись не слід»

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

5. Художньо-творча діяльність:розмальовки серій ілюстрацій «Вулиця», «Транспорт». Виготовлення іграшки «Веселий світлофор». Інсценізація «Школа Світлофора». Складання розповідей за серією картин «Випадок на дорозі». Виставка дитячих робіт.

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

6. Проведення бесіди на тему:"Безпека дорожнього руху – це життя!".

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

7. Ознайомлення батьків із ст. 20 Закону України «Про дорожній рух». Проведення консультацій для батьків"Попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку»", "Діти на дорозі"; бесід під час батьківських зборів «Безпека дітей на дорозі». Інформаційно-навчальний матеріал (поновлення).

Вихователі молодших, середньої, старшої групи

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про дорожній рух

Цей Закон визначає правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров'я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища.

Розділ III

ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Стаття 20.Навчання різних груп населенняПравил дорожнього руху

Навчання громадянПравил дорожнього рухуздійснюється згідно зтиповими навчальними програмами, підготовленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки, погодженими з Міністерством внутрішніх справ України і центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, та затвердженими Кабінетом Міністрів України.

{Частина перша статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 5459-VI від 16.10.2012}

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки, забезпечує вивченняПравил дорожнього рухув дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах, а також підготовку і перепідготовку педагогічних працівників, діяльність яких пов'язана з навчанням громадян Правил дорожнього руху та підготовкою, перепідготовкою і підвищенням кваліфікації водіїв транспортних засобів.

{Частина друга статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 5459-VI від 16.10.2012}

Розвиток у дітей навичок безпечної поведінки на дорогах розпочинається в дошкільних навчальних закладах із трирічного віку. У загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах може проводитися навчання учнівПравил дорожнього рухуза програмами підготовки водіїв категорій A1, A, B1, B.

Міністерство внутрішніх справ України, Національна поліція, засоби масової інформації надають допомогу у проведенні профілактичних заходів і в навчанні різних груп населенняПравил дорожнього руху.

{Частина четверта статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 901-VIII від 23.12.2015}

{Стаття 20 в редакції Закону № 586-VI від 24.09.2008}

Правопросвітницький проект "Я маю право"

Указ Президента " Про оголошення в Україні 2018 року Роком реалізації правопросвітницького проекту "Я маю право!"

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 №638-р "Про реалізацію правопросвітницького проекту "Я маю право!"

Загальнонаціональний просвітницький проект "Я маю право"

Pеалізується Міністерством юстиції у співпраці з системою безоплатної правової допомоги, територіальними органами юстиції, за підтримки юридичних клінік, міжнародних донорів та партнерів.

Mета – підвищити юридичну грамотність українців та сформувати нову правову культуру в суспільстві. Це масштабна реформа правової свідомості, яка забезпечить сталий розвиток України як сучасної демократичної держави.

Одним з ключових елементів, який забезпечує реалізацію проекту «Я МАЮ ПРАВО!», є надання громадянам безоплатної правової допомоги. Це дієвий та ефективний механізм, який дає можливість захистити свої права кожному.

ПЛАН

ЗАХОДІВ З ПІДГОТОВКИ ТА ВІДЗНАЧЕННЯ

200-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ Т.Г.ШЕВЧЕНКА

Назва заходу

Форма
проведення

Термін
виконання

Відповідальний

1.

«Шляхами Кобзаря»

Створення та організація перегляду дітьми серії цифрових ресурсів

Жовтень 2013

Вихователі
груп

2.

«Іде Кобзар широким світом»

Знайомство з творами живопису Т.Г. Шевченка

Листопад
2013

Вихователі
груп

3.

«Тарасові стежки»

Виготовлення ілюстрованих альбомів

Листопад
2013

Вихователі
груп

4.

«Великому Кобзарю присвячується…»

Конкурс на кращого читця поезій Т.Г. Шевченка серед дошкільників

Грудень
2013

Вихователі груп
5-го, 6-го р.ж.,
музичні керівники

5.

«Що ми знаємо про Тараса Шевченка»

Вікторина для знавців творчості Т.Г.Шевченка серед старших дошкільників

Січень
2014

Вихователі груп
6-го р.ж.

6.

«Уклін та шана Кобзарю»

Шашковий турнір серед дошкільників закладу, присвячений 200-й річниці з дня народження
Т.Г. Шевченка

Лютий

Інструктор з фізкультури

7.















«Тарасовими шляхами»














Створення в літературних осередках груп книжково-ілюстративних виставок, присвячених
Т. Г. Шевченку

Книжково-ілюстрована виставка
(методичний кабінет)

Лютий-березень











Березень

Вихователі груп

Вихователь- методист

8.

«Живеш, Тарасе, поміж нами»

Конкурс дитячих малюнків. Виставка творчих робіт батьків та дітей закладу

Березень

Вихователь- методист

9.

«Нас єднає Шевченкове слово»

Тематичні заняття

Березень

Вихователі груп

10.

«В сім’ї вольній, новій…»

Музично-літературне свято

Березень

Творча група закладу

11.

«Віночок Кобзаря»

Літературна педгодина

Квітень

Вихователь- методист,
педагоги

12.

«Т.Г.Шевченко – співець краси рідного краю»

Інформаційні хвилинки

Протягом навчального 2013-2014 року

Вихователь- методист,
педагоги

Розробила творча група у складі: Дихно С.І., Коваленко В.О., Шумілової Л.Г., Третяк Н.П., Никитюк О.М.

Кiлькiсть переглядiв: 810

Коментарi